בואו נודה באמת.
הדבר הכי קל בעולם היה אם כל הלקוחות היו נותנים לנו יד חופשית מלאה לעצב ולבנות להם את האתר בדיוק כמו שאנחנו מדמיינים, בזמן שהם ישבו להם חודש בצד ויתנו לנו לעבוד בשקט.
איזה חיים קלים הא?
אממה, החיים לא תותים ולקוחות אוהבים להתערב, להלחיץ, להסתפק, לערער, להתעכב בשליחת החומרים, להתחרט אחרי שכבר אישרו, לשאול כל דבר שאפשרי לשאול ובסוף גם לבקש הנחה.
אז מה אפשר לעשות?
נתחיל עם סוויץ' בראש.
הלקוח, על כל חסרונותיו, הוא גם זה שהולך להשתמש וליהנות מהאתר שאנחנו בונים. הוא מכיר את העסק יותר טוב מאיתנו, חי את קהל היעד, מודע בדיוק למה שהלקוחות שלו רוצים וגם יודע למכור להם מצוין.
מה שהוא לא יודע, זה איך לתרגם את כל זה לתדמית או למכירות בעולם המקוון – ופה בדיוק אתם נכנסים לתמונה.
כדי להתחיל לשנות את צורת ההתנהלות, צריך לצאת מנקודת מוצא שאנחנו כן רוצים וצריכים את הלקוח איתנו לאורך התהליך.
יש לו מידע שאין לנו, התובנות שלו חשובות, התיקונים שלו בדרך כלל צודקים, אנחנו פשוט צריכים להתנהל בשקיפות, בסיסטמטיות ובתכנון מדויק מראש, כדי שהלקוח ילמד לדבר בשפה שלנו ולהתנהל על פי הכללים שנקבע בלי שהוא ירגיש שאנחנו דוחקים אותו לפינה.
ברגע שהלקוח יראה שאנחנו שקופים איתו ומשתפים אותו בכל התהליך, בלי להסתיר ולחפות על כלום, נהנה מתדמית מקצועית ו'מומחית', מתיאום ציפיות, מלו"ז מסודר ומלקוח רגוע וסומך שמשתף פעולה עם כללי העבודה שקבענו מבלי להטריד ולהלחיץ בהודעות.
איך זה קורה בתכל'ס?
אנחנו ניתן פה עכשיו רשימה של כללים לתחילת עבודה נכונה מול לקוחות בפרויקטים של בניית אתרים.
ממליצים בחום לגזור, לשמור, לצלם מסך, לשתף בפייס או כל דבר אחר שיגרום לכם להטמיע ולבצע אפילו סעיף אחד מהרשימה.
את שיטת העבודה הזו פיתחנו לאחר שיחות עומק עם עשרות בוני אתרים והתייעצות עם יועצים עסקיים מובילים בתעשייה, והיא חלק מתכנית העבודה של מערכת contreal – קונטריל.
קונטריל היא מערכת CRM לניהול פרויקטים ייעודית לבוני אתרים, בה יישמנו את כל השיטות שתכף תקראו יחד עם עוד פיצ'רים בלעדיים, שעוזרים לכל בוני האתרים להגיע לשליטה בעסק, לניהול לקוחות מושלם ולשיפור משמעותי של הפרודוקטיביות ורווחיות הפרויקטים.
טוב, חלא'ס ברברת, קבלו את רשימת הכללים שלנו לניהול פרויקטים מסודרים שיקפיצו אתכם לליגה אחת מעל:
- לאחר סגירת העסקה, בנו לכם טיים-ליין עם לוח הזמנים של הפרויקט.
נכון, מפחיד להתחייב לזמנים, אבל נחשו מה – זה יגרום לכם לעבוד בצורה הרבה יותר יעילה, יכניס לכם דרייב ותכנון משימות נכון ויתן ללקוח מסגרת זמן ברורה שתמנע ממנו להציק לכם ותחייב אותו לעמוד בזמנים שקבעתם לו.
התאריכים יכולים גם להיות משוערים, אבל הדבר החשוב ביותר הוא שהם יהיו מפורטים וברורים לתחילת וסיום כל שלב. גם שלבים קטנטנים כמו פעימת תשלום, סבב תיקונים, או אישור עיצוב דף הבית, כל אחד כזה מקבל שורה נפרדת עם תאריך התחלה וסיום מוגדרים שיעשו לכם שכל בפרויקט ויכניסו את כל הבלגן למסגרת ברורה ושקופה. - נשלח את הרשימה ללקוח
נסדר את כל הרשימה הזו במסמך מאורגן, ברור ונעים לקריאה ונשלח אותו ללקוח בשיא הטבעיות.
הלקוח יתרשם ויעוף עליכם, יבין שאתם מקצוענים והדעה שלכם שווה הרבה, ישתף פעולה עם הלו"ז שהגדרתם לו ולא ימרח אתכם עם סבבי תיקונים שלא נגמרים. - נכניס את כל רשימת התאריכים ליומן גוגל שלנו.
נכון, זה אמנם נשמע הרבה עבודה, אבל בפועל זה לוקח גג 5 דקות לבצע וחוסך לכם שעות (!) של טרטרת ולחצים מיותרים.
כדי לייעל, אנחנו ממליצים לכם ליצור 'דגלים' ולקבוע התראה מראש של בין יום ל-3 ימים, לפי גודל וחשיבות השלב, כך שלא תפספסו כלום ותוכלו להקדים את הלקוח וליצור תדמית אחראית ומתוקתקת.
אהבתם? רוצים ליהנות מכל הטוב הזה בתוך מערכת קלה וחוויתית שתעזור לכם לנהל את הפרויקטים ולשלוט בעסק כמו שאתם חולמים?
עם מערכת contreal – קונטריל, תוכלו לעבוד בצורה סיסטמטית שתקצר את זמן העבודה שלכם על כל פרויקט, לתקשר בצורה נוחה, מתועדת ויעילה מול הלקוחות, לעקוב אחרי הרווחיות של הפרויקטים וזמן העבודה שלכם ולנהל את לו"ז העבודה בצורה מדויקת בלי לפספס אף משימה בדרך!
הירשמו עכשיו בחינם וקבלו פרויקט ראשון ללא עלות, ללא התחייבות וללא הגבלת זמן >>>